Повернутися до звичайного режиму

Атестаційний калейдоскоп

/Files/images/Атестаційний калейдоско Тишковець М.png

/Files/images/1f447.png

wym-1613993530988

wym-1614326373993

/Files/images/Атестаційний календоскоп Малайчука В.А..png

/Files/images/1f447.png

wym-1614337717601

IV засідання Методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу в онлайн режимі.


15 березня 2020 року було проведено IV засідання МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу в онлайн режимі.

Рекомендації:

1. Урізноманітнювати та удосконалювати форми і методи роботи щодо розвитку творчої особистості засобами ІКТ умовах дистанційного навчання.

2.Вибирати раціональні шляхи удосконалення педагогічної майстерності вчителів для подальшого впровадження в практику роботи.

3. Розвивати творчу особистість ІКТ на уроках української мови, літератури та історії в умовах дистанційного навчання.

4. Регулярно опрацьовувати нову методичну, психолого-педагогічну та науково-популярну літературу.

5. Впроваджувати в період дистанційного навчання нові педагогічні платформи , здійснювати зворотній зв'язок онлайн з учнями .

6. Слідкувати за трансляцією проведення уроків суспільно –гуманітарного циклу Всеураїнської школи онлайн .

Мультимедійні презентації вчителів, які атестуються

"Генеруємо ідеї "

Презенція для перегляду внизу у вкладеннях

Лайфхаки для успішного менеджменту класу

Поговоримо про те, які прийоми менеджменту допоможуть краще ладнати з дітьми та продуктивно проводити заняття.

Уявіть, що ви заходите до класу, а там учитель та учні активно обговорюють дискусійні теми. Діти чемно та із захопленням в очах слухають свого наставника, який протягом уроку жодного разу не підвищує голос. Учитель заворожує розповідями так, що навіть складний матеріал сприймається легко та доступно. Дзвінок на перерву? Так швидко? Усі діти встають та аплодують викладачеві, а він – їм за плідну співпрацю.

Фантастика? Зовсім ні! Але, на жаль, подеколи вчителі змушені підвищити голос, аби заспокоїти непосидючих учнів Це, насправді, не найкраща ідея і навіть застаріла, яка призведе до втрати викладачем авторитету. Ви, мабуть, запитаєте: як тоді можна вгамувати галасливих бешкетників та покращити комунікацію з ними?

Щоразу вітайтеся з учнями біля дверей класу

Діти молодших класів обожнюють, коли їх радо зустрічає вчитель. Можете за кілька хвилин до заняття чекати малюків біля дверей класу та кожному з них потиснути руку. Зі старшими учнями можна обійнятися. І взагалі, можна вигадати свій варіант для вітання. Такий прийом допоможе налаштувати дітей позитивно та зробити їх більш активними під час уроку.

Створіть правила поведінки на уроці

Запропонуйте дітям самостійно створити правила поведінки на уроці та записати їх на ватмані різнокольоровими маркерами. Наприклад, «не можна користуватися телефоном» або «не можна галасувати» і т.п. Усі правила мають вигадати учні, а не вчитель, ви можете лише підказати. Так ви покажете, що довіряєте своїм вихованцям. Другий приємний бонус – діти не матимуть бажання порушувати правила, які вигадали самостійно.

Знайдіть головного задиру у класі

Майже у кожному класі є «авторитетний задира». Спробуйте знайти до нього підхід: поговоріть наодинці, бо ця розмова підкаже, як краще діяти далі. Намагайтеся завантажити головних порушників класу роботою на уроці – найкраще, творчою.

Щоразу дбайте про те, як зробити урок цікавим

Знайдіть свою фішку, яка зробить навчання більш яскравим. Наприклад, розпочніть урок літератури з декламації невеликого вірша когось із письменників. Використовуйте ігрові прийоми, нові технології та мультимедійні засоби, розкажіть цікаві факти чи анекдот «у тему», щоб учні не відволікалися на сторонні справи. Динамічний урок зменшує ризик того, що вихованці навчального закладу влаштують хаос.

Гіперактивних дітей можна заспокоїти, якщо запропонувати їм посидіти кілька хвилин до певного сигналу. Навіть 2 хвилин буде достатньо, щоб учні розслабилися та зосередилися на навчанні.

Не критикуйте дітей за запізнення чи невиконану домашню роботу

Якщо учень запізнився на урок, учитель може сказати щось на кшталт: «У тебе все добре? Ти спізнився, а ми так сумували за тобою». Ці слова підтримають учня, за що він поважатиме викладача. Якщо ж дитина продовжуватиме запізнюватися без вагомої причини, варто після заняття серйозно, але спокійно, поговорити з нею.

Хтось із учнів учетверте не виконав домашнє завдання? Нічого, це теж можна спробувати виправити. Педагог може сказати вихованцю: «Очевидно, щось трапилось. І це, мабуть, ускладнює виконання твоєї домашньої роботи? Це дійсно важливо. Я хочу переконатися в тому, що ти здатна/-ий виконати це завдання. Якщо хочеш, я з радістю допоможу тобі розібратися із домашньою роботою».

Не реагуйте на відповіді дітей з місця

Краще запитайте тих, хто підіймає руку і дотримується правил дисципліни. Не допускайте багатоголосся на уроці: методично та поступово привчайте дітей до кінця вислуховувати думки опонентів. Навіть у найзапекліших суперечках!

Працюйте над стосунками із дітьми

Щоб налагодити стосунки із дітьми, потрібно постійно підтримувати їх, займатися їхнім розвитком та намагатися уникати конфліктів. Коли вчитель постійно цікавиться справами учнів, робить спроби розібратися у їхній психології, – це допомагає надалі швидко дійти згоди. Чим менше проблемних ситуацій, тим вища продуктивність дітей.

Розсаджуйте дітей у класі самостійно

Будьте впевнені, що дисципліна буде порушена, якщо діти сідають в класі так, як бажають. Як правило, учні обирають місця поруч із говіркими друзями та подалі від учителя. Адже зручно, коли можна протягом уроку грати на телефоні, а вчитель цього не бачить. Цей пункт не варто ігнорувати.

Хваліть учнів за гарну поведінку

Навчальний процес буде більш ефективним, якщо вчитель буде хвалити дітей за гарну поведінку та ігнорувати погану, а не наказувати за порушення дисципліни.

Не зосуреджуйте увагу на окремих учнях. Краще похваліть весь клас, сказавши щось на кшталт: «Чудова робота, сьогодні ви доволі швидко підготувалися до заняття/сьогодні ми з вами плідно попрацювали».Дитина краще сприйматиме зауваження вчителя, якщо він уникатиме слів «не треба» або «не роби» без чіткого пояснення, чому саме щось не можна робити.

Постійно приділяйте увагу дітям

Коли вчитель починає перебирати документи, діти розуміють – настав час відволіктися від навчання та поговорити. Будьте більш активними: ходіть по класу та ставте запитання, щоб перевірити, чи все зрозуміли учні. Невербальні знаки уваги, дискусії на уроці, посмішка та зоровий контакт сприятимуть ефективному викладанню. Такий легкий прийом значно скоротить психологічну дистанцію між учителем та школярами.

Святкуйте виконану складну роботу

Покажіть учням, що ви цінуєте їхню наполегливість та досягнення у виконанні якогось завдання. Під час виховних годин дайте можливість дітям розповісти про те, як саме їм вдалося впоратися зі складним домашнім завданням. Такі розмови стануть цінними для учнів. Після кожної розповіді можна привітати дітей гучними оплесками. Так вони відчуватимуть підтримку та важливість наполегливої роботи, що допомагатиме легше долати труднощі та залишатися на уроках максимально зосередженими.

Проведіть невелике опитування

Учитель зможе краще зрозуміти ставлення дітей до навчального предмету та методики викладання, якщо вони пройдуть невелике опитування.

Приклади запитань:

  1. Що (не)подобається на уроках?
  2. Чи можеш ти краще навчатися з тієї чи іншої навчальної дисципліни?
  3. Якщо так, то що стає на заваді?
  4. Які дії вчителя вважаєш неправильними?
  5. Я б хотів/-ла, щоб моя вчителька знала/щоб мої однокласники знали...
  6. Постав оцінку вчителю за 10-бальною системою. Поясни свій вибір.

На такі опитування наважитись складно. Коли вчитель творчо ставиться до роботи, подібні тести допоможуть вдосконалити методику викладання. Проводити їх можна коли зручно: щомісячно чи навіть раз на тиждень.

Це лише кілька лайфхаків для ефективної організації роботи у класі та взаємодії з учнями. Але кожен учитель – творча особистість, тож він може вигадати свої менеджментські фішки. Варто завжди пам’ятати: єдиної панацеї від «галасливого класу» немає, а дисципліна для дітей розпочинається із дисципліни вчителя. Компетентний у предметі та впевнений у своїх силах учитель здатен організувати роботу на вищому рівні!

Журнал «На Урок»

Редакція

Як учителю поводитися у конфліктній ситуації

Практичні та теоретичні поради щодо правильної поведінки вчителя у конфліктних ситуаціях

Школа – це осередок постійної взаємодії між людьми, майданчик, де педагоги виховують дітей, збагачуючи їх новими знаннями. Тут постійно вирують емоції! І, на жаль, вони не завжди позитивні. А якщо додати сюди неабияку суспільну напруженість? Тож виходить, що все частіше ми чуємо страхітливі новини про булінг, конфлікти та навіть фізичне насильство у закладах освіти.

Тема конфліктів у школі не є новою. Їхньою жертвою може стати будь-хто, часто і сам учитель. Тож варто знати все про механізми вирішення конфліктних ситуацій та мати в своєму арсеналі заходи, які допоможуть уникнути непорозуміння. Крім того, від обізнаності вчителя, його морального авторитету в шкільній спільноті залежить формування світогляду дітей.

Головна проблема – відсутність порозуміння

Цькування та конфлікти як явище формуються у певній спільноті – дисфункціональній групі. Тут завжди є жертва, агресор та інші особи, які спостерігають за конфліктом. І часто саме останні, навіть несвідомо, підтримують існування булінгу, який є видовищем для спостерігачів. Для того, щоб така група перетворилася на міцний та дружний колектив, необхідно шукати у її членів спільні локальні інтереси, які б змогли об’єднати колектив.

Треба встановлювати контакт із дітьми, які демонструють хоча б мінімальні прояви агресивної поведінки. Для цього можна використовувати навіть незначний привід для налагодження діалогу. Це може бути будь-яке запитання у коридорі, їдальні чи на подвір’ї (наприклад, про улюбленого футболіста, хобі тощо). Учні дуже чутливо реагують на повагу та зацікавленість від старших, а особливо – вчителів.

Незважаючи на обставини та «історію взаємин» з учасниками конфлікту, саме педагог має швидко локалізувати і нейтралізувати проблему. Якщо виникла кризова ситуація, вчитель має усвідомлювати:

  • Професійну відповідальність за її коректне вирішення. Учасники конфлікту мають усвідомити недопустимість існування таких ситуацій чи булінгу.
  • Значимість власної ініціативи у вирішенні конфліктної ситуації, визнання важливості інтересів та почуттів дитини, адже вони ще продовжують формуватися.
  • Факт, що сприйняття дитиною конфлікту і його причин може не збігатися з думкою педагога. Вчителю може бути нелегко зрозуміти глибину переживань дитини, а учню – взяти під контроль свої емоції чи визнати необхідність вирішення проблеми.
  • Значно легше запобігти виникненню конфлікту, ніж успішно його вирішити.

Усі зусилля – на запобігання проявам насильства

Школа – це осередок постійної взаємодії між представниками різних вікових груп. Існують ситуації, коли вчитель може стати свідком конфлікту, і навіть його учасником. У таких випадках педагог має усвідомлювати не лише необхідність швидкого вирішення проблемної ситуації, але й пам’ятати, що захисту потребує і він сам.

Діалог та взаємоповага.Повага – це один із головних інструментів запобігання конфліктам. І якщо з’являються проблеми, треба боротися не з людиною, а з ситуацією. Необхідно знайти справжні причини конфлікту, бо визнання проблеми – це один із найголовніших кроків до її вирішення. Крім того, необхідно зрозуміти негативну мотивацію дитини, що спонукала її вчинити погано. Якщо вчитель не відчуває у собі достатніх сил для порозуміння з учнем – не варто соромитися цього. Краще звернутися по допомогу до психолога.

Неприйняття дискримінації.Кажуть, що думка – найшвидша річ у світі. Тобто позитивне сприйняття людей, які оточують нас, може спонукати до реального порозуміння та спільної роботи задля унеможливлення виникнення конфліктів. У кожного члена шкільної спільноти має сформуватися переконання в абсолютній неприйнятності будь-яких проявів булінгу та дискримінації у школі та суспільстві.

Чіткі «правила гри».Можна сформулювати (усно, а краще – письмово) сукупність правил поведінки і спілкування у навчальному закладі. Зверніть увагу на те, що такі норми мають давати відповіді на запитання «Як треба діяти?». Адже категоричні формулювання на кшталт «Цього не треба робити!» розвивають саме негативну мотивацію. Також створені правила мають бути максимально простими, чіткими та однозначними.

Усвідомлення невідворотності відповідальності.Необхідно розуміти, що сам феномен існування булінгу та конфліктів у школі – це надзвичайно серйозне і загрозливе явище. Адже увесь сформований за шкільною партою негатив можна перенести й у доросле життя, стосунки у сім’ї та колективі. Тому варто одразу домовитися про те, що, оскільки такі явища неприйнятні, то й їх ігнорування чи замовчування неприпустиме. Не можна залишати без реакції жодного випадку булінгу чи образ. Діти мають зрозуміти, що реакція на протиправні дії буде негайною, а відповідальність – серйозною. Необхідно пояснити школярам, що інформування про такі явища – це життєва необхідність.

Відеоспостереження.Відеозйомка може допомогти розібратися у проблемній ситуації та захистити права ображеного у суді. Крім того, вона діє на психологічному рівні: розуміння того, що порушення буде задокументовано, зупинить можливих ініціаторів булінгу чи конфліктів. Зверніть увагу на те, що для встановлення обладнання та здійснення відеоспостереження необхідно отримати згоду всіх учасників навчального процесу.

Як діяти, якщо конфлікт відбувся

Кожну конфліктну ситуацію варто намагатися вирішити мирним шляхом та без психологічного тиску на можливих винуватців. Бо такі проблеми є свого роду етапом у відносинах між членами колективу. Головне – відійти від формулювання «Хто правий?», адже воно стимулює активізацію захисних механізмів, які можуть перетворити звичайне непорозуміння на глобальний конфлікт. Тож краще сформулювати запитання таким чином: «Як найкраще вирішити цю ситуацію?».

Якщо виникла конфліктна ситуація з учнем, варто діяти за правилом «ніхто не правий, і ніхто не винен». Навіть у ситуаціях, коли провина дитини очевидна, не варто перекладати усю відповідальність на неї чи її батьків. Педагог має зрозуміти природу негативної мотивації учня, а після цього – відшукати механізми вирішення неприємної ситуації. Дисциплінарні заходи варто спрямовувати на виховання порушника, а не на його покарання чи осуд. А якщо догана та зауваження все ж мають місце – їх треба адресувати не конкретній дитині, а негативному вчинку загалом.

Не варто забувати і про роль педагогічного колективу та учительського співтовариства. Її виразником може бути моральна підтримка, психологічна та методична допомога, а у найбільш кризові моменти – флешмоби та акції протесту вчителів. Саме завдяки їм можна активізувати інший механізм захисту прав учителів – суспільний резонанс та розголос у ЗМІ.

Закон – головна зброя вчителя

Варто пам’ятати, що одним із головних механізмів захисту прав учителя є чинне законодавство. Саме воно регламентує права та обов’язки всіх учасників навчального процесу. Зверніть увагу на той факт, що з 19 січня 2019 року набули чинностізміни до законодавчих актів щодо протидії булінгу.

Булінг є адміністративним правопорушенням та тягне за собою накладення штрафу (від 850 до 3400 гривень залежно від обставин та повторюваності) чи виконання громадських робіт терміном від 20 до 60 годин. Крім того, за вчинення правопорушення малолітніми чи неповнолітніми особами відповідальність будуть нести батьки або особи, які їх замінюють. Якщо керівник закладу освіти буде замовчувати чи не повідомить уповноваженим органам Національної поліції про випадки булінгу, йому загрожує штраф від 850 до 1700 гривень або виправні роботи терміном до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітної платні.

УЗаконі України «Про освіту»прописано права та обов’язки учасників навчального процесу, регламентовано їхні дії щодо протидії булінгу в школі. Зверніть увагу: потрібні відомості можна знайти у таких статтях закону:

  • 25 – Права і обов’язки засновника закладу освіти;
  • 26 – Керівник закладу освіти;
  • 30 – Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти;
  • 53 – Права та обов’язки здобувачів освіти;
  • 54 – Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу;
  • 55 – Права та обов’язки батьків здобувачів освіти;
  • 64 – Повноваження центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;
  • 65 – Повноваження державних органів, до сфери управління яких належать заклади освіти;
  • 66 – Повноваження органів місцевого самоврядування, Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
  • 71 – Громадський нагляд (контроль) у сфері освіти;
  • 73 – Інститут освітнього омбудсмена;
  • 76 – Психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж у системі освіти.

Якщо ви знаєте права та обов’язки учасників навчального процесу, розумієте, якими є повноваження та можливості державних органів і структур, ви зможете захистити себе та оточуючих.

Додаток для навчання читання англійською

wym-1573277423712

Щодо підвищення кваліфікації та атестації педпрацівників

wym-1573105810562

Учительські фрази: неправильні і правильні

А які фрази найчастіше використовуєте ви?

Ми щодня говоримо один одному фрази, над якими не замислюємось. Певні слова можуть задіти наші почуття або навпаки, надихнути.

У хаосі чи стресовій ситуації важко підшукати фрази, які б налаштували на позитивну роботу. Та ми підготували для вас кілька висловів, за допомогою яких можна вирішити чимало проблем: налаштувати учнів на активну роботу, підтримати їх, допомогти підготувати спільний проєкт, заспокоїтись і т.д.

Замість:«Сидіть тихо»Спробуйте: «Розмовляйте, будь ласка, тихіше»

У садочку і школі завжди гамірно, адже діти під час перерви намагаються виплеснути енергію. Іноді причиною шуму є розмови на підвищених тонах. Типові фрази вихователів і вчителів «Тихо», «Не шуміть», «Тихіше» – не завжди спрацьовують та мають зворотній ефект.

Щоб заспокоїти клас чи змусити учнів говорити тихіше, спробуйте такий метод: з дітьми дошкільного віку можна пограти у гру: «Покажіть мені, як виглядає сплячий котик» або «Хто з вас може стати найтихішою мишкою?».

Дітей старшого віку такі ігри не зацікавлять, тому ввічливо попрохайте їх розмовляти тихіше.

Замість: «Який хаос»Спробуйте: «Схоже на те, що вам було весело. Як ми можемо швидко прибрати?»

Після чергового художнього чи наукового проєкту у класі лишився гармидер. Ця картина нагадує вам уривок з фільму про апокаліпсис? Не беріться відразу за сердечні каплі. Запропонуйте учням спільне прибирання приміщення, скажімо, під веселу музику. Під шалені «Бугі-вугі» прибиратиметься швидше.

Замість: «Вам потрібно…»Спробуйте: «Спробуймо разом…»

Допоможіть учням зупинитись, подумати і зосередитись на тому, що їм потрібно зробити найперше. Нехай вони зрозуміють, що їм не потрібно вирішувати справи наодинці.

Замість: «Вам потрібна допомога?»Спробуйте: «Я тут, щоб допомогти вам, якщо я потрібен/на»

Нагадування про те, що ви поряд з дітьми, посилює віру у власні сили. Вони відчувають вашу підтримку і готові зробити набагато більше завдань.

Замість: «Якщо у вас не виходить, показую, як це зробити...»Спробуйте: «Я вірю, що ви можете це зробити»

Бути людиною, яка мотивує і надихає дітей, особливо, коли їм це дуже потрібно, може бути безцінним для них так і для вас.

Замість: «Я вчора пояснював/ла, як це робити»Спробуйте: «Можливо, я можу показати вам інакший спосіб»

Хтось з учнів не зрозумів, як виконувати вправу, а ви вже бідкаєтесь, що вони вас не почули? Можливо, вони не зрозуміли ваших роз’яснень або стикнулись з іншими труднощами. Ніколи не пізно показати інший спосіб вирішення прикладу чи розв’язання завдання.

Використання такої фрази чи відкритого питання, допоможе краще зрозуміти один одного.

Замість: «Мені вас розсадити?»Спробуйте: «Вам потрібна перерва?»

Найкращі друзі чи подруги завжди намагаються сидіти разом, аби потеревенити на уроках. Якщо балачки не припиняються і школярі не реагують на зауваження, можливо, їм потрібна перерва.

Замість: «Поглянь, що ти наробив»Спробуйте: «Як ми можемо це виправити?»

Вам з класом потрібно знайти вихід із певної ситуації чи рішення проблеми? Задавайте питання такого типу, щоб під час мозкового штурму діти придумували різні варіанти.Це збільшує шанси попрактикувати соціально-емоційні навички, а саме: звернення по допомогу, спільну роботу чи досягненняцілей.

Замість: «У вас є запитання?»Спробуйте: «Які питання ви хочете мені задати?»

Чим більшедіти запитують, тим краще вони починають працювати, навчатися і бути завзятими.

Замість: «Заспокойся»Спробуйте:«Дихай повільніше. Я тут, щоб допомогти»

Якщо хтось з ваших вихованців чи учнів плаче, підійдіть до нього, обіймітьі заспокойте. Спробуйте разом виконати дихальні вправи.

12871
05.11.2019 15:25:00

Що таке feedback та як його давати

wym-1573070518275

Кiлькiсть переглядiв: 362

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.