Рекомендації класним керівникам щодо планування діяльності у напрямку опитимізації психологічного клімату класу
його згуртуванню

"Немає людей більш допитливих,невгамовних, більш одержимих думками про

творчість, як учителі". В. Сухомлинський

Хочемо ми того чи ні, ми вчителі нового століття, повинні працювати так, щоб навчання стало радістю і задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь здобувачі освіти і вчителі, досягло гармонії.

Психологічний клімат колективу, рівень взаєморозуміння людей, ступінь їхньої згуртованості чи роз'єднаності - істотні соціально-психологічні фактори, які сприяють або заважають продуктивній та якісній діяльності. Це емоційно-психологічний настрій колективу, в якому на емоційному рівні відображаються особисті й ділові взаємовідносини членів колективу, які визначаються їх ціннісними орієнтаціями, моральними нормами та інтересами.

Поради класному керівнику для покращення психологічного клімату в класі

1. Організація загальних колективних справ, спільних переживань:

 Колективні привітання з днем народження учнів.

 Вираження щирого співчуття від імені класу в дні сумних подій, хвороби, невдач.

 Спільні поїздки-екскурсії пам'ятними місцями, походи.

 Спільне відвідування цікавих заходів.

 Спільне проведення святкових днів.

2. Уміння вчителя формувати гуманні взаємини з учнями.

Сигнал вашої доброзичливості — добра усмішка, привітність. Ви не маєте наголошувати на різниці в соціальному статусі, віці між собою й учнем, висловлюйте свої розуміння доброзичливо, у формі поради. Вмійте уважно і зацікавлено слухати учнів.

Враховуйте індивідуальні особливості школяра (запальність, мовчазність, вразливість, замкнутість), його стан у цей момент, його ставлення до вас. Умійте вислухати людину, особливо в хвилини напруженого нервового стану, що виник у результаті певних неприємностей, непорозумінь. Зберігайте «секрети», довірча бесіда потребує обережності, делікатності.

Шанобливо ставитеся до думки інших людей (ви можете помилитися). Намагайтеся переконувати, не поспішайте використовувати права.

Намагайтеся відгукнутися про учня добрим словом, якщо він цього заслуговує. Схвалення діє сильніше, ніж осуд. Врахуйте, що схвалювання тих самих людей, протиставлення їхніх успіхів вадам інших сприяє поганому ставленню до них усього класу. Критика за формою і змістом має орієнтуватися на шанобливе ставлення до людей.

Намагайтеся повчати наодинці, говоріть конкретно про випадок поганої поведінки. До дитини ставтеся справедливо, поважаючи її гідність, тому будьте стриманими, не переходьте на крик і злість, намагайтеся не загрожувати, застосовувати суворі заходи.

Покажіть дитині, що ви вірите в неї.

______________________________________________________________________________________________

Реалізуємо культурно-освітній проєкт "Пам*ятки моєї родини"

(учасники проєкту - учні 8 класу, класний керівник Музичко Г.М.)
(текст у вкладеннях знизу)

/Files/images/1f447.png

wym-1618224830601

Відкритий виховний захід «Розумники"

(4 клас)

18 грудня 2020 року у Морочненській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів класний керівник 4 класу Чередько Людмила Володимирівна провела відкритий виховний захід «Розумники». Діти розділилися на дві команди та змагалися в конкурсах: «Математичний», «Мовознавчий», «Літературний», «Казковий», «Природничий», «Спортивний», «Кулінарний» та «Святковий». Виконуючи завдання, четвертокласники відгадували казкових героїв, з задоволенням брали участь у математичній та мовній вікторинах, демонстрували кмітливість та винахідливість, самостійність у мисленні, а також творчі здібності під час музичної перерви.

/Files/images/1 ввг_4_к.jpg

/Files/images/2 ввг_4_кл.jpg

Класний керівник 4 класу Л.Чередько

Свято Миколая у школі

19 грудня – одна із найочікуваніших дат у році, день, перед яким усі дітлахи намагаються бути якомога чемнішими – свято Миколая.

За легендою, Святий Миколай був покровителем не тільки дітей, а й мандрівників. Проте маленькі хлопчики і дівчатка в очікуванні чарівного свята і подарунків не вередують і поводяться гідно, намагаючись сподобається Святому Миколаю. Усі ми знаємо саме цієї ночі як усі поснуть, миттю прилетить на золотих санях Миколай – із білою бородою, в теплому кожусі, а головне – з великим мішком подарунків. Але і дорослі й діти завжди вірять у перемогу святого Миколая Чудотворця, де завжди перемагає добро і кожна дитина (велика чи маленька) отримає свій довгоочікуваний подарунок. Це очікуване дітворою свято вчить милосердю, щедрості і любові до оточуючих людей. Чудесну традицію передають з покоління в покоління, а вона прищеплює головні цінності нашим дітям.

/Files/images/1м.jpg

/Files/images/2м.jpg

/Files/images/3м.jpg

/Files/images/4м.jpg

Педагог-організатор І.Є.Ковальчук

Методичне об'єднання класних керівників на тему «Булінг. Вчитель. Учень»

11 грудня 2020 року відбулося засідання методичного об'єднання класних керівників на тему«Булінг. Вчитель. Учень». Були висвітлені такі питання: «Булінг. Ознаки» (доповідач О.А.Теслюк, класний керівник 10 класу), «Ненасильницьке спілкування – ключ до взаєморозуміння» (доповідач І.Є,Ковальчук, педагог-організатор), «Як протистояти булінгу в школі?» (доповідач І.А.Кулакевич-Окач, класний керівник 5 класу). На закінчення засідання класні керівники переглянули та обговорили презентацію «Стоп! Булінг!», обмінялися досвідом щодо профілактики булінгу в класних колективах та розробили пам’ятку для учнів «Скажімо насильству «НІ!»».

Заступник директора з виховної роботи Ірина Іванівна Олешко

/Files/images/МО КК.jpg

Досвід роботи класного керівника на тему:« Формування національної свідомості патріотичних почуттів засобами національно- патріотичного виховання»

(Досвід роботи класного керівника 10 класу Теслюк Олени Анатоліївни)

Текст у вкладеннях знизу

МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ В ОНЛАЙН РЕЖИМІ

16 березня 2020 року в онлайн режимі було проведено методичне об’єднання класних керівників

Тема. Використання інноваційних технологій у роботі класного керівника

Форма проведення: теоретико-практичний семінар

План

Теоретична частина

1.Виступ «Удосконалення педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність».

А.В.Сидорова, класний керівник 2 класу

3. Доповідь «Роль класного керівника в становленні класного колективу і його вплив на формування особистості кожного учня»

І.Є.Ковальчук, класний керівник 5 класу

2. Співдоповідь «Сучасні форми роботи класного керівника»

О.А.Кравчук, класний керівник 8 класу

Н.О.Соломко, класний керівник 1 класу О.В.Кричкевич, класний керівник 4 класу

Практична частина

1. Ознайомлення з новинками фахової літератури.

Члени МО

2. Аналіз та самоаналіз проведених відкритих виховних заходів.

Члени МО

Рекомендації:

1.Забезпечувати необхідний рівень виховної роботи класних керівників шляхом організації та проведення методичних заходів, що сприяють підвищенню професійної компетентності класних керівників.

2.Вивчати інноваційні технології шляхом самоосвіти.

3.Впроваджувати в навчально-виховний процес інноваційні технології виховання школярів та формування соціально значущих життєвих компетенцій відповідно до вимог сучасності.

4.Удосконалювати психологічно виховний процес у школі із метою своєчасної оцінки комплексу індивідуальних особливостей учнів з погляду його готовності до самостійного життя.

6.Створити систему навичок майбутніх громадян, що забезпечить інтеграцію в суспільство, допоможе опанувати основи соціально-психологічних та життєвих компетенцій, набути здатності до відповідальної поведінки в конкретних ситуаціях та самостійного захисту своїх інтересів.

Лайфхаки для успішного менеджменту класу

Поговоримо про те, які прийоми менеджменту допоможуть краще ладнати з дітьми та продуктивно проводити заняття.

Уявіть, що ви заходите до класу, а там учитель та учні активно обговорюють дискусійні теми. Діти чемно та із захопленням в очах слухають свого наставника, який протягом уроку жодного разу не підвищує голос. Учитель заворожує розповідями так, що навіть складний матеріал сприймається легко та доступно. Дзвінок на перерву? Так швидко? Усі діти встають та аплодують викладачеві, а він – їм за плідну співпрацю.

Фантастика? Зовсім ні! Але, на жаль, подеколи вчителі змушені підвищити голос, аби заспокоїти непосидючих учнів Це, насправді, не найкраща ідея і навіть застаріла, яка призведе до втрати викладачем авторитету. Ви, мабуть, запитаєте: як тоді можна вгамувати галасливих бешкетників та покращити комунікацію з ними?

Щоразу вітайтеся з учнями біля дверей класу

Діти молодших класів обожнюють, коли їх радо зустрічає вчитель. Можете за кілька хвилин до заняття чекати малюків біля дверей класу та кожному з них потиснути руку. Зі старшими учнями можна обійнятися. І взагалі, можна вигадати свій варіант для вітання. Такий прийом допоможе налаштувати дітей позитивно та зробити їх більш активними під час уроку.

Створіть правила поведінки на уроці

Запропонуйте дітям самостійно створити правила поведінки на уроці та записати їх на ватмані різнокольоровими маркерами. Наприклад, «не можна користуватися телефоном» або «не можна галасувати» і т.п. Усі правила мають вигадати учні, а не вчитель, ви можете лише підказати. Так ви покажете, що довіряєте своїм вихованцям. Другий приємний бонус – діти не матимуть бажання порушувати правила, які вигадали самостійно.

Знайдіть головного задиру у класі

Майже у кожному класі є «авторитетний задира». Спробуйте знайти до нього підхід: поговоріть наодинці, бо ця розмова підкаже, як краще діяти далі. Намагайтеся завантажити головних порушників класу роботою на уроці – найкраще, творчою.

Щоразу дбайте про те, як зробити урок цікавим

Знайдіть свою фішку, яка зробить навчання більш яскравим. Наприклад, розпочніть урок літератури з декламації невеликого вірша когось із письменників. Використовуйте ігрові прийоми, нові технології та мультимедійні засоби, розкажіть цікаві факти чи анекдот «у тему», щоб учні не відволікалися на сторонні справи. Динамічний урок зменшує ризик того, що вихованці навчального закладу влаштують хаос.

Гіперактивних дітей можна заспокоїти, якщо запропонувати їм посидіти кілька хвилин до певного сигналу. Навіть 2 хвилин буде достатньо, щоб учні розслабилися та зосередилися на навчанні.

Не критикуйте дітей за запізнення чи невиконану домашню роботу

Якщо учень запізнився на урок, учитель може сказати щось на кшталт: «У тебе все добре? Ти спізнився, а ми так сумували за тобою». Ці слова підтримають учня, за що він поважатиме викладача. Якщо ж дитина продовжуватиме запізнюватися без вагомої причини, варто після заняття серйозно, але спокійно, поговорити з нею.

Хтось із учнів учетверте не виконав домашнє завдання? Нічого, це теж можна спробувати виправити. Педагог може сказати вихованцю: «Очевидно, щось трапилось. І це, мабуть, ускладнює виконання твоєї домашньої роботи? Це дійсно важливо. Я хочу переконатися в тому, що ти здатна/-ий виконати це завдання. Якщо хочеш, я з радістю допоможу тобі розібратися із домашньою роботою».

Не реагуйте на відповіді дітей з місця

Краще запитайте тих, хто підіймає руку і дотримується правил дисципліни. Не допускайте багатоголосся на уроці: методично та поступово привчайте дітей до кінця вислуховувати думки опонентів. Навіть у найзапекліших суперечках!

Працюйте над стосунками із дітьми

Щоб налагодити стосунки із дітьми, потрібно постійно підтримувати їх, займатися їхнім розвитком та намагатися уникати конфліктів. Коли вчитель постійно цікавиться справами учнів, робить спроби розібратися у їхній психології, – це допомагає надалі швидко дійти згоди. Чим менше проблемних ситуацій, тим вища продуктивність дітей.

Розсаджуйте дітей у класі самостійно

Будьте впевнені, що дисципліна буде порушена, якщо діти сідають в класі так, як бажають. Як правило, учні обирають місця поруч із говіркими друзями та подалі від учителя. Адже зручно, коли можна протягом уроку грати на телефоні, а вчитель цього не бачить. Цей пункт не варто ігнорувати.

Хваліть учнів за гарну поведінку

Навчальний процес буде більш ефективним, якщо вчитель буде хвалити дітей за гарну поведінку та ігнорувати погану, а не наказувати за порушення дисципліни.

Не зосуреджуйте увагу на окремих учнях. Краще похваліть весь клас, сказавши щось на кшталт: «Чудова робота, сьогодні ви доволі швидко підготувалися до заняття/сьогодні ми з вами плідно попрацювали».Дитина краще сприйматиме зауваження вчителя, якщо він уникатиме слів «не треба» або «не роби» без чіткого пояснення, чому саме щось не можна робити.

Постійно приділяйте увагу дітям

Коли вчитель починає перебирати документи, діти розуміють – настав час відволіктися від навчання та поговорити. Будьте більш активними: ходіть по класу та ставте запитання, щоб перевірити, чи все зрозуміли учні. Невербальні знаки уваги, дискусії на уроці, посмішка та зоровий контакт сприятимуть ефективному викладанню. Такий легкий прийом значно скоротить психологічну дистанцію між учителем та школярами.

Святкуйте виконану складну роботу

Покажіть учням, що ви цінуєте їхню наполегливість та досягнення у виконанні якогось завдання. Під час виховних годин дайте можливість дітям розповісти про те, як саме їм вдалося впоратися зі складним домашнім завданням. Такі розмови стануть цінними для учнів. Після кожної розповіді можна привітати дітей гучними оплесками. Так вони відчуватимуть підтримку та важливість наполегливої роботи, що допомагатиме легше долати труднощі та залишатися на уроках максимально зосередженими.

Проведіть невелике опитування

Учитель зможе краще зрозуміти ставлення дітей до навчального предмету та методики викладання, якщо вони пройдуть невелике опитування.

Приклади запитань:

  1. Що (не)подобається на уроках?
  2. Чи можеш ти краще навчатися з тієї чи іншої навчальної дисципліни?
  3. Якщо так, то що стає на заваді?
  4. Які дії вчителя вважаєш неправильними?
  5. Я б хотів/-ла, щоб моя вчителька знала/щоб мої однокласники знали...
  6. Постав оцінку вчителю за 10-бальною системою. Поясни свій вибір.

На такі опитування наважитись складно. Коли вчитель творчо ставиться до роботи, подібні тести допоможуть вдосконалити методику викладання. Проводити їх можна коли зручно: щомісячно чи навіть раз на тиждень.

Це лише кілька лайфхаків для ефективної організації роботи у класі та взаємодії з учнями. Але кожен учитель – творча особистість, тож він може вигадати свої менеджментські фішки. Варто завжди пам’ятати: єдиної панацеї від «галасливого класу» немає, а дисципліна для дітей розпочинається із дисципліни вчителя. Компетентний у предметі та впевнений у своїх силах учитель здатен організувати роботу на вищому рівні!

Журнал «На Урок»

Редакція

Вчимося бути добрими

8 лютого 2018 року класний керівник 4 класу Сидорова Антоніна Володимирівна провела відкриту виховну годину на тему «Вчимося бути добрими людьми». Мета заходу: формувати в учнів почуття чуйності, доброзичливості; виховувати шанобливе ставлення до батьків, старших, піклування про молодших, людяність, чесність, здатність боротися проти зла. Виховну годину учитель розпочала з вислову В.Сухомлинського про 9 негідних речей, що повинна пам’ятати людина, котрий викликав зацікавленість та жваве обговорення у дітей. Було проведено гру «Якщо ти добра людина, то повинна…», конкурс на кращого знавця прислів’їв та приказок про добро та дружбу. Діти декламували вірші, показували інсценізації, розігрували ситуації на дану тематику. В кінці заходу учні з класним керівником визначили «Правила чесності та доброти», які пообіцяли завжди виконувати. Всі присутні на виховній годині відчули себе членами великої шкільної родини, зуміли в ігровій і жартівливій формі наблизитись до розуміння необхідності дружби та взаємодопомоги.

Кiлькiсть переглядiв: 410

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.